Profielschets

Vanwege het vertrek van onze directeur-bestuurder is Bureau Bousa per 15 augustus 2022 op zoek naar een nieuwe DIRECTEUR-BESTUURDER (24 uur per week).

Wie zijn wij?

Bureau Bousa draagt bij aan een kansrijke start voor kinderen, voor wie dat niet vanzelfsprekend is. Alle kinderen willen verder komen en succeservaringen hebben. Bureau Bousa is een lokale stichting in Bodegraven-Reeuwijk, die kinderen én hun ouders helpt om een stapje verder te komen. Dat doen onze betaalde medewerkers samen met onze vele vrijwilligers. Elk kind verdient het om gezien te worden. Wij zijn die éne betrokken volwassene die voor een kwetsbaar kind het verschil kan maken. Bousa betekent ‘kus’ in het Arabisch en staat voor het gevoel van waaruit wij werken: liefde voor kwetsbare kinderen.

De projecten die we uitvoeren zijn de VoorleesExpress, de OKÉ-klas (ouder-kind-educatie) en een maatjesproject voor (aanstaande) brugklassers. Onze organisatie bestaat uit twee coördinatoren en 60 vrijwilligers, waaronder de medeoprichter van Bureau Bousa.

De functie en opdracht

Als directeur-bestuurder ben je eindverantwoordelijk. Je geeft leiding aan de medewerkers. Je inspireert en faciliteert hen, bent de vraagbaak en zorgt ervoor dat zij met vakkennis aangesloten blijven bij ontwikkelingen. Het belangrijkste in deze rol is dat je samen met de medewerkers, de stagiairs, en vrijwilligers gaat voor de kinderen en hun gezinnen en dat zij goed worden ondersteund. Dat betekent dat je stuurt op kwantitatief en kwalitatief goede uitvoering van onze projecten. Je weet wat er speelt binnen ons werkveld en binnen de gemeente, ziet waar verbetering of verandering (doorontwikkeling) nodig is. Je stemt dit af met het team.

Je bent boegbeeld van de organisatie. Je zet je in voor een kansrijke start en zet door samenwerking onze dienstverlening stevig(er) op de kaart. Je stelt een strategie op voor het vergroten en versterken van onze financiële middelen, Je werkt een nieuwe communicatiestrategie uit. Dit alles met als doel meer kinderen te kunnen ondersteunen.

Je vertegenwoordigt de organisatie bij de gemeente, het onderwijs, het sociaal team en het CJG. Je bent verantwoordelijk voor de subsidieaanvragen, (interne en externe) inhoudelijke en financiële rapportages en je zorgt voor de verantwoording naar de gemeente over de inzet van het personeel, de bereikte doelen, resultaten enz. Je rapporteert aan de Raad van Toezicht.

Wie zoeken we?

Je toont ‘sociaal ondernemerschap’. Je gaat partnerschap aan met stakeholders. Je hebt oog voor kansen en beperkt risico’s. Je stuurt op een zo groot mogelijke impact met huidige en toekomstige activiteiten. Je weet mensen, organisatie en middelen aan de stichting te binden.

Je hebt leidinggevende ervaring, maar hoeft nog geen eindverantwoordelijke rol te hebben vervuld. Je hebt zowel kennis van het sturen op processen, als mensen en doelen. De inhoud van onze projecten hoef je niet tot in detail te kennen, maar uiteraard heb je wel feeling met en visie op de ontwikkelingen in het sociaal domein. Je stelt op het juiste moment de juiste vragen om te weten te komen wat er echt aan de hand is, hoe de rolverdeling kan zijn bij bepaalde dienstverlening, zodat dit inhoudelijk en organisatorisch klopt. Je stimuleert je medewerkers zich te ontwikkelen, faciliteert hen daarin en bent voor hen makkelijk benaderbaar. Je hebt niet de drang om alles in organisatiestructuren en procedures vast te leggen, maar bent van de afstemming, de dialoog en wil gezamenlijk komen tot een oplossing die de kinderen dient.

Bij voorkeur heb je netwerk in Bodegraven-Reeuwijk op het gebied van onderwijs, taal, sociaal domein en je kent veel ondernemers en instellingen. We vragen een hoge mate van flexibiliteit in werktijden. Bij voorkeur heb je geen vaste werkdagen en geen bezwaar tegen avondwerk.

Op jou is van toepassing:

Wat bieden wij?

Kortom: als je bij wilt dragen aan de kansrijke start van kinderen in een kleine, ambitieuze organisatie, reageer dan op deze vacature. Wij bieden je een prettige, informele en betekenisvolle werkomgeving. Met bevlogen collega’s en vrijwilligers. Je stapt in een warm netwerk waar nog veel ontwikkelmogelijkheden liggen. Door de omvang van de gemeente zijn lijnen op zowel bestuurlijk als uitvoerend niveau kort.

Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring conform schaal 13 in de CAO Sociaal Werk. Dit wordt aangevuld met een vakantietoeslag van 8% en een Individueel Keuzebudget (IKB). De aanstelling is voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband, want een lange termijn verbinding is wenselijk.

De procedure

Reacties op de vacature zijn welkom tot en met vrijdag 20 mei 2022. De gesprekken vinden plaats op maandag 23 mei 2022. We streven er naar om voor 1 juni de procedure af te ronden. Het verkrijgen van referenties en een VOG zijn randvoorwaarden voor de aanstelling. Voor nadere informatie kan contact worden opgenomen met de huidige directeur-bestuurder Wieneke Icke (06-44410976).

Wij ontvangen je motivatiebrief en cv graag op bureau@bousa.nl .